sâmbătă, 3 martie 2012

Citat de Invitat - regizorul Petre Năstase (1)

Petre Năstase a venit pe la noi într-o zi de vineri, pe 17 februarie, când zăpezile erau cât omul, prin toată țara. Venea de la Cluj, după 3 ore de somn, dar tonic și într-o vervă de zile mari, cu care ne-a cucerit!
A vorbit cu Lavinia așa cum niciodată nu a făcut-o la TV: despre România, despre români, despre valori și educație, a lăudat cu dragoste, dar a și criticat cu tristețe televiziunile românești, artiștii și politicienii.
A fost o oră de interviu densă, sinceră și plină de inspirație în stare pură, cu  un campion al televiziunii și showbiz-ului românesc: regizorul Petre Năstase.

Despre televiziune și rating
Regizorul Petre Năstase
Câteodată sunt foarte trist și chiar dezgustat de lucrurile pe care ești nevoit să le vezi la TV. Eu sunt un om foarte vesel, tonic! Dimineața, când mă trezesc, vreau să mă-ncarc de energie! Mă-ntristează știrile urâte de dimineață de la ProTV, de exemplu. Nu poți dimineața, la prima oră, să te-ncarci cu o energie negativă, e urât – asta le-am spus-o și oamenilor de televiziune care fac producțiile respective.
Mă întristează bălăcăreala asta generală în care mulți dintre marii entertaineri au căzut – e o bălăcăreală, o țigănie, adică ajungi să te uiți la niște fufe la televizor, care se bat pe nu știu ce bărbat…” 
E o bătaie generală pe rating, dar cred în continuare că ratingul ăsta se poate face și cu oameni de calitate, și cu povești frumoase!

Despre educație și bun-gust
Bunul gust vine din educație! Educația este cel mai important lucru pentru un popor! Dacă nu educăm generațiile care vin, dacă nu le transmitem un mesaj corect și dacă nu asigurăm viitorul prin educație, o să trăim în lumea urâtă pe care o vedem acum la televizor… prin alte părți ale lumii.”


Despre ”fițele” artiștilor români: Ștefan Bănică Jr.
Astea sunt prostii, găinării de cancan! Artiștii adevărați, profesioniștii, sunt pretențioși, dar nu fițoși! Dacă iei un profesionist care are o pretenție ca fițos, este o greșeală.”

Nu pot să spun despre Ștefan Bănică Jr. că e un fițos, e o prostie! E un mare profesionist Ștefan! Am făcut cu el Concertele de Crăciun din 2005, 2006, 2007 – cred că trei sau patru concerte. Practic, formatul conceptului multimedia eu l-am făcut, împreună cu Ștefan, bineînțeles. Cu astfel de oameni nu numai că este comod să lucrezi, dar și înveți de la ei! Nu poți să fii guru, tot timpul te încarci cu lucrurile bune ale marilor profesioniști! Ștefan este un mare profesionist! Dincolo de faptul că este un mare artist, este un mare profesionist! Și nu numai el, sunt foarte mulți!”


Despre Angela Gheorghiu
Și Angela Gheorghiu, când am filmat cu ea, bineînțeles că eram terminați toți, a început să cânte. Să cânte pentru noi. Și ne-au dat lacrimile! Extraordinară! Extraordinară! N-ai cum să nu simți vibrația unei minuni! Este copleșitoare.”


Despre români
Eu cred că românii au o putere uriașă de adaptare și sunt foarte creativi, dar sunt duși, în momentul ăsta, din punct de vedere spiritual, pe un drum greșit. Asta pentru că și-au pierdut credința că se poate să fie cei mai buni. Noi putem să fim cei mai buni! De ce să nu fim cei mai buni?”


                                                                             Petre Năstase
Știți voi răspunsul?  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu